merel-in-duitsland.reismee.nl

18 en 19 augustus

Ik heb me ondertussen al een beetje kunnen settelen en kunnen wennen aan mijn nieuwe woonsituatie, maar het blijft toch nog een beetje vreemd om wakker te worden in een ander bed, in een ander huis, en natuurlijk bij een andere familie.

Toen de familie gisteren terug kwam van het zwembad was ik gelukkig al een beetje uitgerust. Daarna heb ik lekker met de kinderen getekend. Ook vandaag ben ik lekker actief geweest met de kinderen. Nadatde kids(tot maarliefst tot 9 uur) uitgeslapen hadden, hebben we (Melanie, ik en de kinderen) gezellig met z'n allen ontbeten. Vervolgens hebben de kinderen en ik geknutseld en getekend. En omdat het in Keulen de heetste dag van het jaar (tot nu toe) was, hebben we ons de rest van de middag vermaakt in het opblaasbare zwembaden met de tuindouche, heerlijk verfrissend! :D

Laat in de middag kwam Oma Lilu (de moeder van Georg, de huisvader) ook nog naar Keulen. Vantevoren hadden we allemaal al meegeholpen met de voorbereidingen van een gezellige bbq, dus toen Oma kwam konden we albijna meteen beginnen.Maar natuurlijk, zoals altijd als Oma's langskomen, was het eerst tijd voor cadeautjes voor de kleinkinderen: een mooi boek over Gwendolin de kleine Giraffe. Voor de bbq begon heb ik dus eerst 3x het boek aan Kuno (de kleinste van 2,5) en daarna nog 4x aan Marla (de middelste van 6) voor gelezen. Kortom een hele geslaagde dag.

En op deze geslaagde dag heb ik ook heel erg veel geleerd. Watbij ons bijvoorbeeld Villa Kakelbont heet, is in het duits Villa Kunterbunt. Het liedje van het 'dames-, heren- en boerenpaard en de gat in de weg' bestaat in het duits ook, maar dan weer net iets anders. Ik kan het nu in het duits zingen (bijna :p) en Marla poogt het nu de hele tijd in het nederlands. Super! Ook heb ik kennis gemaakt met de duitse 'steen, papier, schaar', maar dat is toch ingewikkeld omdat de kinderen er ook nog een soort van 'waterput' bijverzonnen hebben.

Tot slot wil ik nog even vertellen over Amla. De kat Amla is echt een schat, als ze niet bijt of krabt... En het is echt heel lief hoe ze de hele nacht op mijn bed heeft geslapen, maar ik wist niet dat katten zo hard konden spinnen dat je er wakker van wordt. Toch hoop ik dat ze vanacht gewoon weer lekker bij mij komt liggen, zo lekker ontspannend!

Reacties

Reacties

Rob

Hoi Merel,

Leuk, dat je gezelschap van de kat hebt gekregen. En wat leuk dat de kinderen nu al probern om nederlandse liedjes te leren. Mischien kun je ze een koortje laten vormen, zoals in de Sound of music. ;-)
De variant met de waterput ken ik niet, maar ik ben wel benieuwd hoe die gaat. Mama is ook blij te horen dat het goed gaat.
Hoe ziet het duitse gezondheidsdieet eruit?
Ik werk vandaag thuis, want de tandarts heeft een kies getrokken.
Veel plezier en we spreken elkaar van de week nog wel een keer.

Christoph

Hoi Merel,

leuk dat je nu in Duitsland bent ;) Haha, ja, de variant met de waterput. De waterput is optionaal maar gewoon spelen wij zonder de waterput. Maar is heel simpel. Schaar en steen vallen in de waterput en papier dekt de waterput af :)

Ja, hier was het heel heet op zaterdag en zondag. Ik houd er niet van. Goed dat jullie een tuin hebben en een klein Swimmingpool (ken het Nederlandse woord niet). Ik heb geen tuin en dus was ik de hele dag binnen omdat het zo heel heet was.

Aber du sollst ja Deutsch sprechen, deshalb zum Abschluss noch ein wenig Deutsch. Ich hoffe dir geht es wieder gut, wobei du ja bei Ärzten in besten Händen bist :) Ich wünsche dir noch viel Spaß und vielleicht hört oder schreibt man sich bald mal.

Tschüßi :)

Marinke

Hallo Merel,

Fijn om te lezen dat je je draai al een beetje gevonden heb bij je "nieuwe familie".

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active